איך להדליק מדורה כשהכול רטוב?

מאמרים נוספים
גיוס לצבא
רשימת ציוד לצבא – ציוד למתגייס – מה אתם צריכים?
5 שימושים מושלמים לכלים הרב-תכליתיים של לדרמן בטיולים בחוץ
טיפים DIY
בוא להפתיע עת זוגתך עם לדרמן שמתאים לה בול
לדרמן משמח חתן וכלה- אהרן.ש
דין שלום אוחנה – לדרמן מסייע באיתור סתימה

אתם בשטח ותפס אתכם גשם זלעפות למרות שבתחזיות אמרו שלא ירד גשם.
אתם רטובים לגמרי ומתים לייבש הכול מול מדורה נעימה,
אבל כמו הגרביים והנעליים שלכם, גם כל העצים למדורה רטובים.

שלב ראשון
הוא לחפש עצים וזרדים שלא היו חשופים לגשם. חפשו מתחת לעצים אחרים, מתחת לשיחים צפופים ועוד. בדרך כלל ניתן למצוא חומר בעירה שעוד נשאר יבש מספיק כדי להשתמש במדורה.

טיפ – עצים מתים שעוד לא נפלו יכולים להיות אוצר!
הענפים התחתונים בדרך כלל יבשים כי הם מוגנים מהגשם על ידי הענפים הגבוהים.

כשהכול יבש וכיף, מדליקים מדורה בשלבים: קודם זרדים ואז מוסיפים ענפים ועצמים גדולים יותר ויותר. כשהכול רטוב, השיטה לא שונה, אבל השלב הראשון הוא קריטי!

לפני שתתחילו לנסות את ההצתה, תכינו הכול. עדיף לנסות לאסוף את העצים הקטנים והזרדים למבנה אוהל אינדיאני (כמו ל”ג בעומר של הילדים) כשברכז – חומר דליק. יזכרו שצריך להשאיר רווחים במבנה האוהל האינדיאני, כי בלי חמצן – אין אש.
 width=

אמרת חומר דליק? מאיפה?!

אל תפחדו שלא תמצאו חומר דליק. קחו עצים שנראים רטובים, ועם הלדרמן שלכם התחילו לקלף את השכבות הרטובות. בפנים בדרך כלל תמצאו חלקים יבשים. משם תתחתכו פיסות קטנות וסיבים כדי לייצר חומר דליק להתחיל את המדורה הכה נדרשת. עם שאר העץ היבש שמתחת לשכבות הרטובות תוכלו להשתמש כחתיכות עץ קטנות יותר לשלבים מאוחרים יותר של המדורה.

אם אתם מחפשים חומר דליק להתחלת המדורה, תוכלו להכין בבית כמויות. יש המון טיפים בנושא, חפשו באינטרנט, אבל בינתיים, הנה כמה: שימו צמר גפן ספוג בנוזל דליק בקופסה אטומה. נייר טואלט. וכמובן, המצחיק ביותר – חטיפי דוריטוס!
 width=

כשאתם מגדלים את המדורה עם חתיכות עץ הולכות וגדלות, אתם מתחילים להרגיש את היובש מתפשט בבגדים שלכם. בזמן שהמדורה חיה, הניחו את חתיכות העץ הרטוב בשפת המדורה, ככה הם יתייבשו וישמשו אתכם בהמשך.