מה למדתי מהדרכת ילדים בטיולים

מאמרים נוספים
גיוס לצבא
רשימת ציוד לצבא – ציוד למתגייס – מה אתם צריכים?
5 שימושים מושלמים לכלים הרב-תכליתיים של לדרמן בטיולים בחוץ
טיפים DIY
בוא להפתיע עת זוגתך עם לדרמן שמתאים לה בול
לדרמן משמח חתן וכלה- אהרן.ש
דין שלום אוחנה – לדרמן מסייע באיתור סתימה

במשך שנים עבדתי כמורה דרך בבתי ספר. יצא לי להוביל טיולים עם ילדים במטרה ללמוד על הטבע ועל העולם המופלא שמחוץ לבית. כעיקרון, הניסיון העשיר שלי בטיולים בטבע היה אמור לחסן אותי בפני כל, אך מתברר שאני עדיין מצליח להיות מופתע ולגלות דברים חדשים. טיול עצמי שונה בתכלית מטיול עם עוד מבוגרים או ילדים.

 

במקום לטייל בקצב שלי, הוגבלתי לקצב של אנשים אחרים. במקום להזדרז כשנעשה קצת קריר בחוץ, נאלצתי לעצור בכמה מקומות ולחכות לשאר, או לעצור ולהסביר על צמח כזה או שבלול אחר. הנה כמה דברים שלמדתי בדרך;

 

אתם תירטבו

ילדים לא נשארים יבשים כשהם רואים שלולית בחוץ. האמת, גם אני לא J.

בתחילת הדרך עוד הייתי מביא זוג גרביים נוסף לדרך, אבל עם הזמן למדתי שיש לי שתי אפשרויות טובות – או נעלי טיול פתוחות למים (גם סנדלי טיול זה טוב) או מגפיים ממש גבוהות ונגד מים.

 width=

תתלבשו בהתאם

למדתי שלטייל לבד שונה בתכלית מלטייל עם קבוצות (מבוגרים או ילדים). לוקח הרבה זמן לעבור את אותו קטע כשאתה לא לבד ואתה תמצא את עצמך עוצר המון פעמים לחכות או להסביר. האופציות שמצאתי לעצמי עם הזמן היו ללבוש עוד שכבה חמה מתחת לבגדים ולקחת איתי מעיל גשם. מעיל גשם טוב לא רק מונע מגשם שיגיע לגוף, אלא גם שחום לא יברח מהגוף.

לפעמים טיילים רואים אותי ואני רואה את מבט הלגלוג על הלבוש ה”לא מתאים” שלי, אבל אני תמיד אומר לעצמי שהם רק עוברים פה, אני כאן לעוד הרבה זמן.

 

עוד כיסים

בגלל שעוצרים הרבה ובכל עצירה מדברים על נושא אחר בטבע, לעיתים תמצאו עצמכם מכניסים דברים לכיסים ושומרים אותם לאחר כך. צריך יותר כיסים, גם במכנס וגם בתיק, בז’קט ואיפה שאפשר.

 width=

השתמשו באביזרים

כשיוצאים עם ילדים (והאמת גם עם מבוגרים), תמיד טוב להביא משקפת. לראות דברים מקרוב תמיד העסיק בני אדם סקרנים. בשטח לא תמיד יש קליטה, אז להחזיק חוברת עם מידע על צמחים ובעלי חיים זה פתרון מעולה לכל שטח.

 

תיעוד

בשטח למדתי שעט לא שווה כלום. גם נייר פשוט לא טוב לי (אלא אם כן רוצים להקים מדורה) כי הוא נרטב בקלות.

כשאני רוצה לתעד, אני לוקח עיפרון ונייר עבה, או אפילו פיסות קרטון.

לשתות

לא לשכוח לשתות!!! גם כשקר, הגוף עדיין מאבד נוזלים והרבה יותר קל להתייבש.