לבחור את הכלי הנכון לתפקיד

מאמרים נוספים
גיוס לצבא
רשימת ציוד לצבא – ציוד למתגייס – מה אתם צריכים?
5 שימושים מושלמים לכלים הרב-תכליתיים של לדרמן בטיולים בחוץ
טיפים DIY
בוא להפתיע עת זוגתך עם לדרמן שמתאים לה בול
לדרמן משמח חתן וכלה- אהרן.ש
דין שלום אוחנה – לדרמן מסייע באיתור סתימה

אני לא יכול להגיד לך כמה פעמים שמעתי את הביטוי “להשתמש בכלי הנכון לתפקיד”.

כילד שגדל עם סבא מכונאי זה היה לקח שלמדתי במהירות, והמשפט הזה שימש אותי היטב במשך שנים רבות מאז.

 

העובדה שיש את הכלי הנכון בהישג יד היא נכונה יותר מהרגיל כאשר אתה על הכביש.

כפי שכמעט כולנו חווינו בשלב מסוים, אם משהו הולך להשתבש זה כנראה יקרה בזמן הגרוע ביותר. להיות על הכביש באמצע שום מקום נחשב כאחד מאותם זמנים.

 

אפילו אירוע פשוט של תקר יכול להסתבך רק בגלל התפס של הגלגל הרזרבי. אולי הפיוז של התאורה החליט להחזיר את נשמתו לבורא עולם.

אולי הדלק שחסר או השמן לא יכולים להיכנס לפתח הצינור בלי שתצטרך לחתוך משפך מתוך בקבוק השתייה שיש לך בבגאז’. בדיוק ברגע הכי לא מתאים המגב נשאר תקוע באמצע השמשה והדבר היחיד שעוצר אותך מלהחליף אותו זה החתיכת פלסטיק שמחזיקה אותו ולא מוכנה להשתחרר.

רשימת האפשרויות הגרועות יכולה להימשך עוד ועוד, אבל למה לפתוח את היום באווירה שלילית?

 

EDC

תזכרו את האותיות האלו: Every Day Carry, או בעברית – מה שיש עליי באופן קבוע. בדרך כלל מדובר במפתחות, ארנק, משקפי שמש, פנס למחזיק מפתחות, פותחן וכמובן – לדרמן.

המפתח לבחירת הכלי הנכון עבור הEDC  שלך בנסיעות הוא להכיר ביכולות ובחולשות שלך במצבי חרום או קיצון (כן, תקר נחשב למצב חרום בנסיעות). היכולות והחולשות שלך יכולים להשתנות במידה רבה על פי מה שיש עליך ומה האופי שלך, וכמובן סוג הנסיעה ולאן.

 

הבחירה של מרבית האנשים ללדרמן יום-יומי ברכב (לחבילת ה-EDC) היא לדרמן מדגם Wave. ויש לכך כמה סיבות.

אפשר להיעזר בו בכמעט כל בעיה חשמלית שאני צפוי להיתקל בה בדרכים. יש לו ביטים להחלפה לכל מיני ברגים מוזרים ברכב. אני מחזק איתו קליפסים לצינורות המיזוג והמים ברכב (רכב ישן, אין מה לעשות).

ל-Wave יש מברג משקפיים דק שאני זקוק לו לחיזוק ברגים ב… משקפיים כמובן, ובנוסף למצלמה, לטלפון או למחשב הנייד וכמובן לשחרר חפצים מחריצים מעצבנים ברכב.

אני משתמש בלדרמן שלי בכל הפסקת קפה בזמן העבודה ובנסיעות. ואל תשכחו שאני נחשב ל”מציל הלאומי” אצל החבר’ה בעבודה כשהם שוכחים את המפתח ללוקר בעבודה, או שנתקע להם משהו בנעל.

“תביא ת’לדרמן!” זה המשפט הכי נפוץ בסביבה שלי.

 width=

יש המון דגמים של לדרמן, אבל באתי לחנות והרגשתי את כל הדגמים. ה-Wave התאים לי לגודל היד והיה לי הכי נוח לתפעול. הוא יושב לי קבוע בתא הכפפות ברכב או אצלי על החגורה.

 

סבא שלי צדק, צריך לבחור את הכלי הנכון לתפקיד.